Τρίτη, 15 Απριλίου 2008

Βουτώντας βασανάκια στο νερό


----------------------------------------------
----------------------------------------------
----------------------------------------------
----------------------------------------------
----------------------------------------------
----------------------------------------------

----------------------------------------------

Πέρασαν, περνάνε, θα περνούν…
Μικροί προσκυνητές, αθώοι κατηγορούμενοι
Με τον σεβντά τους στον ώμο.

Στην πηγή σταματούν όχι από δίψα μόνο.
Ακούγοντας τα λόγια του νερού
Που βγαίνει από το πέτρινο γλυπτό με τα’ ανοιγμένο στόμα
Ξεπλένουνε τους δρόμους του εγκεφάλου
Που επιμένουνε να παίρνουν το βήτα και δυο άλφα
Το σίγμα και το νι και έναν κύκλο, και να φλερτάρουνε τη λέξη
Βάσανο.

Και γω και συ κι άλλοι πολλοί πολλά από δαύτα
Στον ώμο κουβαλάμε.

Μα αν τα ρωτήσετε θέλουν να ξαποστάσουν
Θέλουν ν’ αναποδογυρίσετε το σακί με τους σεβντάδες
Βουτώντας βασανάκια στο νερό.

Αθώοι προσκυνητές «για πού το βάλατε;» ρωτάτε.
Τώρα που εγώ συνήθισα το βάρος σας
Δεύτερο σώμα μου στον ώμο κουβαλώ.

Και σας φωνάζουν καθώς απομακρύνονται
Πριν το μεγάλο μακροβούτι
«Δεν πνίγονται τα βάσανα και μη ρωτάτε σαστισμένοι!
Στην ουρά η χαρά περιμένει…»

Μα η χαρά είναι πιο βαριά όταν σου κάθεται στο σβέρκο.
Πιο άπιστη απ’ τα βάσανα
Σε κάθε στραβοπάτημα θαρρείς πως θα σου φύγει.

Βάσανα, φέρτε βάσανα
Να μπορώ να χτίσω τα φτερά μου
Για να φτάσω τη χαρά μου πιο εύκολα
όταν πετάξει.

Βάσανα, φέρτε βάσανα
Να γουστάρω
Να λέω το αχ
Να με λυπούνται οι χαρές για να ξανάρθουν.

Βαθιά νυχτωμένοι αθώοι κατηγορούμενοι
Η πηγή περιμένει.
Ξεκουβαλήστε!
Ό,τι έχετε και δεν έχετε.
Και σαν ενός λεπτού σιγή
Μια εισπνοή μια εκπνοή
Ανάλαφροι αναμείνετε για ό,τι έρχεται.

Βάσανα ή χαρές, αθώοι προσκυνητές,
Σ’ αυτό το υπέροχο λεπτό
Τα μάτια κλείστε, τα μάτια ανοίξτε
Και πάμε πάλι από την αρχή…

16 σχόλια:

Artanis είπε...

Καλησπέρα Ceralex...Ξετρελάθηκα με τη φωτό και το κείμενο είναι επίσης υπέροχο, τα λόγια πηγής και διαβάτη, ευρηματικότατα...
Το μονοκέφαλο όμως είναι καταπληκτικό...Έχω ολόκληρη θεωρία σχετικά με αυτά τα μονοκέφαλα που βρίκονται σε σχεδόν ολόκληρη την Ήπειρο, εντοιχισμένα σε μοναστήρια και σπίτια, δίπλα στους πάραστάτες ή στα υπέρθυρα...Αλλά σε βρύση, πρώτη φορά βλέπω ένα...Από την Ήπειρο δεν προέρχεται;

Από Μηχανής Θεός είπε...

...Αλεξίσφαιρη η καρδιά... Ικανή να γειώσει τους μανιασμένους ηλεκτροφόρους κεραυνούς λύπης είτε τις κατάχρυσες λυσσελέες αστραπές χαράς... Ασύγκριτες ποσότητες μεγαβάτ που όσο δεν καρβουνιάζουν τον αγωγό, τον κυριεύουν για να έρθουν απανωτά κλίκ, γεννήτρια να γίνει... Δύναμη κινητήριος προς αναζήτηση Πηγής... Κασταλλία την είπανε κάποτε.. Πηγή της ζωής; ...Πηγή του είναι! Κάθε γουλιά να ξεπλένει... Να ξανανιώνει, ρίχνοντας τα λέπια κάτω, αναγεννώντας το δέρμα..
Ναι, έχεις δίκιο... Προσκύνημα στον μαρμαρωμένο θεό, να δώσει το υγρό φιλί της ΖΩΗΣ, την άγια κοινωνία...
SALVAME

Daria Pavlovna είπε...

...Βάσανα, φέρτε βάσανα
Να γουστάρω
Να λέω το αχ
Να με λυπούνται οι χαρές για να ξανάρθουν...

Αυτό μου άρεσε πάρα πολύ ceralex.
Καλημέρα

ceralex είπε...

...artanis
:) Καλησπέρα! Το μονοκέφαλο αυτό βρίσκεται στo χωριό Σκιαδάδες της Ηπείρου, ένα πολύ πολύ μικρό υπέροχο χωριό στα Τζουμέρκα, που πριν 6 χρόνια είχε 5 μόνιμους κατοίκους...

Σ ευχαριστώ... όσο για την προσκληση που δεν ανταποκρίθηκα, ίσως και να το κάνω μα θέλω να μου βγει από μόνο του :)

ceralex είπε...

Απο μηχανής θεέ... SALVAME...

ceralex είπε...

daria... τώρα που το διαβάζω μεμονομένα μου' ρθε το...μάγισσες φέρτε βότανα!!!

Μια τεράστια καλημέρα!

karaflokotsifas είπε...

Μονο το "νερό της πηγής"
μπορεί να καθαρίσει την
ψύχη απο το βάρος
Ψύχη κι αυτό στην βάση του
Πνεύμα και αύρα ουράνια

Βρίσκω ψύχη στην γραφή σου
και παίρνω σκέψεις για τροφή
του νου...ευχαριστώ...

κοτσυφοφιλώ σε

τσίου και πάλι τσίου!!!

ΑΝΕΜΟΣΚΟΡΠΙΣΜΑΤΑ είπε...

Πιο άπιστη απ’ τα βάσανα
Σε κάθε στραβοπάτημα θαρρείς πως θα σου φύγει....

Καλησπέρα ceralex ... :)) Γραφή με σκεπτικισμό, πέρα από το εγώ, κοντά στο εμείς. :)) Την χάρηκα! :))

desapoin3ison4 είπε...

κρατώ την λέξη βασανάκια :)

island είπε...

Καλησπέρα.Πολύ όμορφο ποίημα.Ξέρεις αυτό το ράβε ξήλωνε,αυτό το φτου κι απ'την αρχή δηλώνει και μια αιωνιότητα,μια υπόσχεση.Είναι καλό που το αναφέρεις.

Καλησπέρα σου

Aντώνης είπε...

Ίσως τελικά να μην υπάρχει κι άλλος τρόπος για να γεννιέται η λαχτάρα που κυνηγάει το νερό, η λαχτάρα που είναι παρά τις αντιξοότητες και τα βασανάκια της η ίδια η ζωή που σαν νερό κυλάει.

psykasso είπε...

we will be strong ....

ωραίο θέμα, θα το τιμήσω και εγώ σύντομα .... ;)

καλημέρα

ceralex είπε...

κερνάμε δροσερό νερό πηγής... όσοι περάσατε από δώ και ήπιατε...τη δροσιά του να' χετε!!

Ευχαριστώ πολύ για όλα

Artanis είπε...

Αν μου πεις οτι είσαι και από 'κει, θα τρελαθώ τελείως...Αλλά θα τρελαθώ περισσότερο αν μου πεις οτι είσαι από την Κυψέλη..., που πηγαίνουμε διακοπές τα τελευταία 15 χρόνια, σχεδόν κάθε καλοκαίρι... Αγοράσαμε και χτήμα...
Τα μονοκέφαλα που σου λέω, τα είχα δει στο μοναστήρι της Κηπίνας, εντοιχισμένα δίπλα στο τέμπλο...
Στους Σκιαδάδες έχω πάει, αλλά τη βρύση δεν τη θυμάμαι...Το ένα μικρό μου, μου λέει τώρα οτι την έχει δει, τη βρύση αυτή...
Δεν ξέρω τί να πώ, έχω πάθει μπλακάουτ, τώρα...

ceralex είπε...

artanis....μακάρι να ήμουν από κει... όχι, απλα είχα την τύχει να μείνω 10 μέρες σ 'εκεινο το υπέροχο χωριό...!

έχω μια φωτογραφία που φαίνεται όλη η πηγη, είναι στη σειρά γούρνες και στη μέση το μονοκέφαλο... θα στη στείλω με mail αν θες με πρώτη ευκαιρία!

:)

Artanis είπε...

Σ' ευχαριστώ πολύ...Αν έμεινες εκεί, τότε θα πέρασες και από την Κυψέλη που είναι ακριβώς δίπλα...Είναι αρκετά μεγάλο χωριό, με Δημ. Σχολείο, Νηπιαγωγείο και πολλά παιδιά που πηγαίνουν γυμνάσιο και Λύκειο στο Βουλγαρέλι...Πανέμορφο μέρος...